Radio 2 - Cd-box van De Pré Historie van de jaren 90 (tot?)
-
boultje
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 18 (#15)
Radio 2 - Cd-box van De Pré Historie van de jaren 90 (tot?)
Uitleg/prijs:
Weet je werkelijk alles over de populaire hits van de voorbije 70 jaar? Of ben je gewoon nieuwsgierig naar de details achter de grootste liedjes van jouw favoriete artiesten? Speel dan mee met deze leuke Radio2 Top2000 Kwis en win de cd-box van De Pré Historie van de jaren 90. 10 cd's met bijna 200 fantastische hits uit de 90's.
Einddatum:
tot?
Weet je werkelijk alles over de populaire hits van de voorbije 70 jaar? Of ben je gewoon nieuwsgierig naar de details achter de grootste liedjes van jouw favoriete artiesten? Speel dan mee met deze leuke Radio2 Top2000 Kwis en win de cd-box van De Pré Historie van de jaren 90. 10 cd's met bijna 200 fantastische hits uit de 90's.
Einddatum:
tot?
- sandra
- Competitief
- Wedstrijden dit jaar: 16 (#18)
-
djietie
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 7 (#53)
-
mamaafrika
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 4 (#99)
- daffy
- Deelnemer
- Wedstrijden dit jaar: 0 :(
- daffy
- Deelnemer
- daffy
- Deelnemer
- bloemeke
- Moderator
Re: Radio 2 - Cd-box van De Pré Historie van de jaren 90 (tot?)
kwis van vorige week.
1. Met welk liedje nam Clouseau in 1989 deel aan Eurosong in Vlaanderen?
Clouseau eindigde op de tweede plaats met 'Anne'. Ingeborg won 'Eurosong met 'Door de wind' en ging met dit liedje naar het Eurovisiesongfestival in Lausanne.
2. Waarover gaat het liedje 'Summer of 69' van Bryan Adams?
Bryan Adams was 7 jaar in 1969 en had nog geen zomerlief. Het liedje is een metafoor voor het seksueel standje 69 of soixante-neuf.
3. Je hoorde uit 'Help' van The Beatles een omgekeerd fragment.
4. Sabien Tiels schreef het liedje 'Trein' op de trein van Gent naar Genk. Welke zangeres kreeg het nummer eerst aangeboden, maar weigerde om het te zingen?
Ingeborg zag het niet zitten om 'Trein' te zingen.
5. Wie overtuigde Ed Sheeran om in 2011 uit de kleren te gaan en te poseren voor een naaktkalender?
Elton John vroeg Ed Sheeran om naakt te poseren voor een nieuwe kalender. De opbrengst ging naar zijn Elton John's Aids Foundation.
6. Vanwaar komt de groepsnaam 'Toto', de Amerikaanse rockband met successen als 'Rosanna' en 'Hold the line' en 'Africa'?
Toto is Latijn voor 'in totaal'. De groep wou bewijzen dat ze heel veel verschillende muziekstijlen aankon.
7. Vul de tekst verder aan in 'Ik wil je' van De Kreuners?
Ik wil, blijf bij me
Hou van me,
ga nooit meer weg
Ik wil, blijf bij me
Hou van me,...
Ik word stapelgek
1. Met welk liedje nam Clouseau in 1989 deel aan Eurosong in Vlaanderen?
Clouseau eindigde op de tweede plaats met 'Anne'. Ingeborg won 'Eurosong met 'Door de wind' en ging met dit liedje naar het Eurovisiesongfestival in Lausanne.
2. Waarover gaat het liedje 'Summer of 69' van Bryan Adams?
Bryan Adams was 7 jaar in 1969 en had nog geen zomerlief. Het liedje is een metafoor voor het seksueel standje 69 of soixante-neuf.
3. Je hoorde uit 'Help' van The Beatles een omgekeerd fragment.
4. Sabien Tiels schreef het liedje 'Trein' op de trein van Gent naar Genk. Welke zangeres kreeg het nummer eerst aangeboden, maar weigerde om het te zingen?
Ingeborg zag het niet zitten om 'Trein' te zingen.
5. Wie overtuigde Ed Sheeran om in 2011 uit de kleren te gaan en te poseren voor een naaktkalender?
Elton John vroeg Ed Sheeran om naakt te poseren voor een nieuwe kalender. De opbrengst ging naar zijn Elton John's Aids Foundation.
6. Vanwaar komt de groepsnaam 'Toto', de Amerikaanse rockband met successen als 'Rosanna' en 'Hold the line' en 'Africa'?
Toto is Latijn voor 'in totaal'. De groep wou bewijzen dat ze heel veel verschillende muziekstijlen aankon.
7. Vul de tekst verder aan in 'Ik wil je' van De Kreuners?
Ik wil, blijf bij me
Hou van me,
ga nooit meer weg
Ik wil, blijf bij me
Hou van me,...
Ik word stapelgek